Życie firmy

Szkolenie produktowe Saint-Gobain Glass z warsztatem „Agile i Scrum z wykorzystaniem symulacji LEGO”
Szkolenie produktowe Saint-Gobain Glass połączone z warsztatem „Agile i Scrum Framework z wykorzystaniem symulacji LEGO” to w skrócie: dużo wiedzy, dużo zaangażowania, fantastyczna atmosfera, skupienie na celu i komunikacja w bezpiecznym, warsztatowym środowisku.

Dzień pierwszy szkolenia to dla nas spora dawka wiedzy od Magdaleny Lipińskiej o szkle Saint-Gobain Glass. Szkoliliśmy się o produktach takich jak:
- ORAÉ® - pierwsze na świecie szkło o zredukowanym śladzie węglowym,
- MIRALITE® EASYSAFE – srebrne lustro bezpieczne,
- gama produktów MIRASTAR®,
- dekoracyjne szkło ornamentowe – linia master, modern, classic, vintage oraz industrial,
- TIMELESS® - szkło odporne na korozję.
Wiedza produktowa zdobyta w pierwszym dniu szkolenia z zaangażowaniem została wykorzystana w następnym dniu, kiedy warsztat LEGO Scrum poprowadziła z nami Marzena Westgate.

Działo się! Grupom przydzielono plan do wykonania - budowa domu zgodnie z oczekiwaniami inwestora (w tej roli Magdalena i Marzena). Był czas na przygotowanie planu, budowę, konsultacje z inwestorem, dalszą budowę i znowu konsultacje w wydzielonych sprintach czasowych. Okazało się, że bez komunikacji z inwestorem... cóż… bywało różnie. Kreatywność zespołów była niesamowita. Gdy zabrakło LEGO do dalszej budowy wykorzystano wszystko, co dało się znaleźć na roboczych stołach. Oczywiście w budowie wykorzystano szkło Saint-Gobain Glass np. MIRALITE® EASYSAFE jako duże lustro bezpieczne lub TIMELESS® w kabinie prysznicowej typu walk-in.

Warsztat postawił przed nami wymagające zadania, dzięki czemu mogliśmy lepiej przyjrzeć się naturalnym rolom w zespole, charakterom pracowników oraz zidentyfikować potencjalne przyszłe problemy. Zadanie wymusiło na członkach zespołu samodzielne zorganizowanie się, podzielenie zagadnieniami, pokazało indywidualne cechy jak np. zdolności przywódcze, silna motywacja, kreatywne pomysły. Jednak podstawowym celem warsztatu Agile było pokazanie, dlaczego komunikacja jest tak ważna i o co chodzi z odpowiednim przekazem informacji.
To właśnie LEGO uświadomiło nam, jak potrzebny jest odpowiedni kontakt z Klientem na każdym etapie procesu sprzedażowego, od złożenia zamówienia aż po jego finalizację i dostawę.